De hele papierwinkel op orde!
Klinkt je dat niet als muziek in de oren?
Komt het volgende je bekend voor?
- Ben je de weg kwijt in jouw eigen administratie?
- Weet je helemaal niet meer waar je moet beginnen?
- Heb je stapels achterstallige papieren liggen die nog uitgezocht, gesorteerd, afgehandeld of opgeborgen moeten worden?
- Weet je eigenlijk niet goed welke papieren je eigenlijk moet bewaren?
- Heb je alle post uit frustratie maar gewoon in een grote doos gekieperd?
- Loopt jouw hoofd om door alles wat waar je nog ‘wat mee moet’?
- Heb je stress omdat je belangrijke papieren nergens meer kunt vinden?
- Ervaar je onrust bij het idee dat je jouw zaakjes niet voor elkaar hebt?
- Lig je er wakker van als je papieren moet opdiepen voor de belastingaangifte?
- Liggen er stapels tijdschriften (netjes in plastic) die je nog niet eens gelezen hebt?
- Weet je eigenlijk helemaal niet of je er financieel wel gezond voor staat?
Binnenkant kan je helpen om alle papieren moeiteloos op te bergen – en ook weer tevoorschijn te toveren – in een overzichtelijke administratie.
Let wel, Binnenkant is geen boekhouder, accountant of bewindvoerder.
Je blijft te allen tijde zelf de regie houden over jouw eigen zaken.
Wel helpt Binnenkant je graag bij het opzetten van een simpel, maar doeltreffend inzichtelijk opbergsysteem dat je gewoon zelf kunt bijhouden.
Het hoofddoel is:
- Een opgeruimde werkplek waar je prettig kunt werken, omdat een aantrekkelijke werkplek – met alles bij de hand wat je maar nodig hebt – hét verschil kan maken.
- Alle actuele, belangrijke papieren opgeborgen in een overzichtelijke administratie.
- Leren hoe je de weg van de post die bij je op de deurmat valt (of in jouw in-box komt) tot in de uiteindelijke opbergplek kunt stroomlijnen. Daarbij is het de kunst om zaken tijdig af te handelen, kritisch te zijn op wat bewaard moet worden en niet meer (hang)mappen te gebruiken dan nodig is.
Aanvullende wensen en doelen zouden kunnen zijn:
- Alle papieren van werk, studie of vrije tijd in een kloppend informatiearchief. Informatie over werk en studie, maar ook ‘leukere’ papieren (adresjes, tijdschriftartikelen, boekbesprekingen, tips voor uitjes, reizen, recepten, gezondheid) mooi en makkelijk – op onderwerp – opgeborgen en steeds snel terug te vinden.
- Ook de digitale administratie op orde!
Omdat veel informatie per mail wordt verstuurd en je bij veel verschillende websites moet inloggen om zaken te kunnen afhandelen of om informatie te kunnen lezen is een opgeruimde in-box en een overzichtelijke manier om op uw pc al uw documenten te bewaren erg handig. Binnenkant kan je helpen om daar jouw weg in te vinden. - Belangrijke documenten veilig bewaren.
Het is niet leuk om aan te denken, maar stel dat je te maken krijgt met brand of diefstal, dan is het een geruststellend idee dat je onvervangbare papieren als diploma’s, contracten of verzekeringen veilig ‘uit de lucht’ kunt halen. - Meer overzicht over geldzaken met een digitaal huishoudboekje.
Binnenkant heeft – voor wie dat wil – een digitaal huishoudboekje ontwikkeld waarin alle uitgaven en inkomsten kunt worden bijgehouden. Je kunt daaraan een begroting koppelen zodat je steeds het budget kunt bewaken en altijd weet hoeveel financiële ruimte er is. - Een levenstestament maken!
Zeker als je geen partner (meer) hebt of daar nu nog niemand mee wilt belasten kan het fijn zijn om in geval van ziekte of overlijden een handleiding klaar te hebben liggen waarin je jouw wensen beschrijft en duidelijkheid schept over wat waar te vinden is. Zo kun je er zelf voor zorgen dat jouw belangen zo goed mogelijk kunnen worden behartigd.
Binnenkant wil je graag helpen om grip op de hele papierwinkel te krijgen. Zo kun je ervaren hoeveel rust het geeft om al je zaakjes op orde te hebben en te houden.
Je kunt er op rekenen dat Binnenkant vertrouwelijk met al jouw informatie om zal gaan.
Je bent van harte welkom om jouw wensen en de mogelijkheden te bespreken.
Gewoon even bellen of mailen.